Klubová výstava špiců Zbraslav 1987

Klubová výstava září 1987 proběhla za krásného počasí v pěkném areálu Svazarmovského cvičiště Zbraslav. V předvečer výstavy bylo uskutečněno posezení se členy výboru v Davli, kde bylo zajištěno i ubytování. Bohužel ačkoliv se původně k ubytování přihlásilo na 60 zájemců a taktéž k účasti na sezení, dostavilo se pouze asi 20 členů, takže Klub bude zbytečně platit zajištěné noclehy a místnost na sobotní večer.

Dan Stříbrné jablko

Výstava sama proběhla v klidu, nedostavila se bohužel rozhodčí B. Svatková, takže musela být zastoupena. V dalším kruhu posuzoval K. Hořák a vlčí špice posuzoval východoněmecký rozhodčí pan Kalkenbrenner. Je možné, že posuzování K.Hořáka i pana Kalkenbrennera bylo přísnější než na jaká jsou naše vystavovatelské kruhy zvyklé. Domníváni se ale, že je důležitě poznávat i názory zahraničních rozhodčích na úroveň chovu u nás a že poznatky, které toto posuzování přineslo jsou přínosem. V závěru pan Kalkenbrenner shrnul, že naši vlčí špicové jsou v průměru kvalitní, mají dobrou kostru, typ i povahové vlastnosti. Vytkl ovšem vesměs delší hřbetní linie a hlavně nečisté (splývající, nekontrastní) zbarvení srsti. S tímto hodnocením je nutné jen souhlasit.

Výstavy jako divák se zúčastnila i paní Schellberg z NSR spolu se svojí přítelkyní, která je chovatelkou velkých bílých špiců. Oboum se výstava líbila a bude snad možné právě prostřednictvím těchto dvou chovatelek navázat další spolupráci s chovateli v NSR.

Nejkrásnější špic r. 1987 - střední černý Dan Stříbrné jablko (otec: Amor v.d. Puppenfee, matka: Lona z Tichého háje, maj: Lenka Lisová, Kraslice)

Publikováno 10.6.2004. Zdroj: Zpravodaj KCHŠ