Mezinárodní výstava psů Brno únor 2005 (3)

Jana Máčalíková (jana.macalikova@tiscali.cz)

Byla to první výstava v hale, kterou jsme viděli a hned u vchodu nám došlo, jací jsme amatéři. Zírala jsem do velkých kufrů, ve kterých s sebou někteří pánečci tahali mobilní kadeřnické salony a rychle jsem zatáhla zip na kabelce, aby nebyl vidět ten můj od psa okousaný kartáč, kterým jsem hodlala chlupáče prohrábnout.

Faust Šumbarský pramen

Nejistě jsme šlapali přízemím haly a aby nám sebevědomí náhodou nevyrostlo, udělala Becky kočičí hřbet a velkou hromadu. Tak jsem sbírala psí bobky s pocitem, ze se každý dívá jenom na nás. Becky zná procházky do lesa a do polí, ale ve městě a mezi lidmi toho moc nenachodila. Takže když dýchla výstavní atmosféra na ni, stáhla ocas, sklopila uši a přestala komunikovat. Byli jsme zkrátka zralí na zbabělý útěk z boje. V pravý čas se nás ujaly dvě dobré víly. Dnes už vím, ze to byly holky Miturovy a tímto jim děkuji. Přejely nás znaleckým pohledem, správně odhadly situaci a celý den nás navigovaly. Vzaly si do parády mého muže a naučily ho chodit v kruhu tak parádně, ze by všichni měli dostat piškotek. Pepa už v kruhu chodit uměl, ale marná sláva, Becky byla pořád ve stresu a místo krásné fenky vedle nás stála hromádka neštěstí. A do toho přišel On. Vlčí špic jménem Faust. Takovým setkáním se říká láska na první pohled. Naše dáma se před ním začala natřásat v celé své kráse a když si olízali čumáčky, už jí ta odvaha vydržela a v kruhu byla jednoduše skvělá.

Když jsme vyšli před halu s medailí na krku, usmívali jsme se jako jelimánci. Až do té doby, než nám došlo, ze nevíme, kde parkujeme. Ráno jsme utíkali v dešti od auta rychle pod střechu a kulatá hala nemá ani roh, kterého by se dalo chytit. Nevím, kdo je autorem rčení "vesničané ve městě", ale určitě nás zná osobně, hi hi. A závěr? Milá Majdalenko, byli jsme tak nadšení, že tato první pro nás nezapomenutelná výstava určitě nebyla poslední. P.S. není jeden špic málo?

A já dodávám: "Je!" :) Na shledanou na další výstavě!

Publikováno 25.2.2004. Článek vznikl pro Spicove.cz.