Mezinárodní výstava psů Nitra 2006

Kateřina Růžičková (andy.katka@seznam.cz)

Nitra aneb výstava naruby

Ve dnech 4. a 5.11.06 se konala ve výstavišti Agrokomplexu mezinárodní výstava psů spojená se spoustou klubovek a speciálek. Jedna z nich byla i klubová výstava špiců. Na výstavu jsme přijeli v trochu netradiční sestavě a to já - Jack, Káťa, Kristýnka, panička, páníček a ještě Jiffary Buthus a jeho panička Olga Schusterová. Usadili jsme se v pavilonu K, u kruhu klubovky. Tam nejprve začala bonitace a teprve potom výstava.

Soutěž o BOB
Soutěž o BOB

Bylo tu poměrně hodně českých psíků. Posuzoval pan Tibor Kohút. Na slovenských kubovkách a speciálkách je jedna specialita, a to že vítězi z barevnách rázů jdou spolu o BOB. Proto jsme mohli vidět v řadě spoustu malých, trpasličích, středních špicánků... a to od každé barvy jednoho.

Jack s páníčkem
Jack s páníčkem

Dneska velmi netradičně jsem si s páníčkem vybojoval V1, CAC a Klubový vítěz. Taťka holek si u krátkého tréniku myslel, že si stále z něj dělají jen legraci, zvážněl až když mu nasadili číslo a než stihl protestovat, už jsem ho vedl v kruhu. Káťa mi ještě pošeptala, že otočky jsou dnes na mě. Páníček se snažil a já také. Nakonec jsme se sešli tři střeďáci. Gorek Liška od krbu - oranžový, Jiffary Buthus – bílý a já - černý. Nakonec jsem byl vybrán já jako Vítěz plemene. Účastnil jsem se ještě závěru, kde vyhrál 1. místo vlčí Casar del Monte Dragone, 2. malý strakoš Tarris z Hradu Pajreku a 3. Halinka Dobrý přítel, oranžový trpaslík.

Jiffary na kleci
Jiffary na kleci

Hned potom jsme se přesunuli k vedlejšímu kruhu 12, kde už bylo posuzování špiců v plném proudu. Paní Ingrid Ehold z Rakouska posoudila dohromady 83 jedinců ruzných plemen. Tentokrát jsem šel s Káťou. Měl jsem radost, na kterou jsem však zapomněl ve chvíli, kdy jsme prošli koncem báječně vonící loužičky na koberci. Když mě Katka konečně od ní odtáhla, vypadala velmi naštvaně. To jsem nechápal, vždyť já jí nebránil aby si taky čuchla! Na vše naštěstí zapomněla s výrokem paní rozhodčí. Zadala nám V1, CAC, CACIB, BOB. Tím jsme splnili podmínky pro udělení titulu Grandšampion Slovenska!

V závěru už byly zahájené soutěže. O těch Vám nemohu nic říci, neboť jsem je celé prospal. Snad budou stačit fotky pilného páníčka. Naprosto vláčného mě Káťa odnesla do přípravného kruhu mezi špiclíky. Až tam jsem trochu ožil.

Cora z Bratislavy
Cora z Bratislavy

Co nás ale velmi zklamalo bylo osvětlení. Naprosté přítmí dokonale maskovalo všechny černé psíky a ti se stávali zcela neviditelní. To se však nevztahovalo na nádherné československé vlčáky, kteří tentokrát opravdu bodovali. Slovenská výstava nás ale hned odměnila opravdu krásným pohárem za BOBa.

Publikováno 1.12.2006. Článek vznikl pro Spicove.cz.