Oblastní výstava psů České Budějovice březen 2007

Kateřina Růžičková (andy.katka@seznam.cz)

Tak jsme zase jednou zavítali na výstaviště v Českých Budějovicích. Konala se tam 3.3.2007 oblastní výstava psů, spojená s klubovou výstavou chrtů, havanských psíků, teriérů, pudlů a oblastní speciální výstavou kníračů. Oblastní výstavu měli posuzovat pánové Řehánek Petr, Havelka Tibor (SK) a Mgr. Ovesná Božena. Výstavy se celkem zúčastnilo 652 psů. Což je na oblastní výstavu hodně. Proto mě udivilo, že se přihlásili jen dva špicové. A to malý hnědáček ve třídě mladých Zorik Zlatý prach (V1, VTM) a mladá oranžová fenečka trpaslíka Bezinka Yko Stříbrný stín.

Zorik Zlatý prach
Zorik Zlatý prach

Už pozvánka nám trochu napovídala o výstavě. Křivě ustřižený kus slepeného papíru, s nevyplněnými políčky a poslané na zkomolené jméno. Místo Miroslav Růžička tam napsali Miroslava Růžičková. To ale není žádný malér. Pokud to budou ochotní řešit, nic se neděje, přepsat se může každý! Spolu s Jackem (Andy od Ovčí babičky), kterého si sestra vzala sebou na Junior Handlling a Kony (Palmirra Lukato Gold) jsme oběhli po příjezdu všechny otevřené haly výstaviště a u každých dveří si četli, jestli náhodou nejsme zrovinka tam. Skoro u poslední haly jsme našli v mišmaši všech možných plemen naše plemeno - chodského psa. Hala byla opravdu extrémně přecpaná až k prasknutí. Kruhy byly dost malé a bez koberce, což trochu znepříjemňovalo běhání nejen páníčkovi, ale hlavně chlupáči.

Jack a Kony
Jack a Kony

Celkem se sešli tři chodští krasavci. Pes v mezitřídě Amaro od Studeneckých skal - V1, VT, OV, fenka tř.otevřená Cindy Zelený Kámen - V1, VT a my. Posuzoval pan Řehánek. I přes velké množství psů rozdílných plemen si na každém psíkovi dával záležet. Ale trochu jsem přeskočila náš příchod do kruhu. Při pokusu převléci se na opravdu malém a poměrně špinavém záchodě jsem ztratila spoustu času a doběhla v poslední minutě před předvedením naší Kony. Mamka stála před kruhem, v jedné ruce číslo připravené k přilepení, v druhé ruce vodítko s Kony a v očích nechápající výraz s větou - to snad není pravda, já asi budu muset jít do kruhu. Prý mě opravdu ráda viděla. S naprosto nevycválanou, pěkně vyspinkanou hyperaktivní choďačkou jsem se snažila prodrat mezi zástupy lidí před vchodem. Trochu vyvedená z míry jsem dost nepřehledně a zmateně běhala v kruhu - no možná spíše kroužku. Neboť tomu se nedá říkat "vystavovala". S předvedením jsem rozhodně nebyla spokojená a pěkně mi to zkazilo náhodou na několik dalších hodin. Výsledek byl ale dobrý. Vítěz třídy mladých je nejlepší výsledek který jsme zde v kruhu mohli získat.

Kony v kruhu
Kony v kruhu

Výstava však měla poměrně velký počet diváků, kteří se přišli jen podívat na krásné psíky, načerpat informace nebo se seznámit s atmosférou výstav. Jako třeba pětiměsíční chodská fenečka, která si přišla najít nové psí kamarády. Hned se jí nabídla Kony a tak si venku na travnatých plochách mohli pěkně vyhrát. Oběma holkám se to moc líbilo a věřím, že to bylo pro ně to nejlepší z výstavy. I Jackýnek nezahálel a našel si nového kamaráda, černého pudlíčka. Ten kdo to neví, tak náš Jack je zcela vysazený na štěňátka, malé černé špiclíky a pudly všech barev, velikostí i pohlaví. No, proti gustu...

Dále následovalo tradiční čekání na závěrečné soutěže. V tomto bodě mě organizátoři dost zklamali. Kruh, který mohli udělat přes půl haly (potom už bránily sloupy), scvrkli do jakési mrňavé dlouhé nudle. Navíc polovina diváků neměla ani možnost se na soutěže dívat, neboť se už prostě nevešli. Někteří ještě posedávali uvnitř v kruhu u vstupu což dost omezovalo možnost dostat se dovnitř. Soutěže tradičně zahajovaly děti se svými mazlíky. Některé dětičky mě udivily svou schopností předvedení. Bohužel ti se většinou na stupně nedostaly.

Tuto soutěž společně s Mladým vystavovatelem posuzovala paní Eva Letáčková. Úroveň Junior Handllingu mě nemile překvapila. Žádná předkola, žádné otázky a vystavovatelé si sami mohli vybrat figuru. Výběr byl dosti omezen prostorem. V dlouhém kruhu nešlo pořádně nic předvést. Možná se mýlím, ale paní rozhodčí na mě dělala dojem, že tuto soutěž posuzuje poprvé. Podle mě hodnocení nemohlo být korektní, protože se výkony nebodovaly a v podstatě se nic nepředvádělo. Je téměř nemožné aby si rozhodčí pamatovala výkony všech vystavovatelů a spravedlivě z nich vybrala. Proto si myslím, (nebo alespoň tak to na mě působilo) že paní rozhodčí si trochu vybírala podle vzhledu pejsků. V první kategorii se předvedlo 12 soutěžících a v druhé 11 pejsků s vystavovately. V první věkové kategorii zvítězila Duchková Tereza s peruánským naháčem, v druhé pak slečna se silky teriérem.

Jack v kruhu
Jack v kruhu

Poslední soutěž, kde jsme se ukázaly, byla Nejlepší mladý jedinec (psi i feny dohromady). Teď jsme si teprve připadaly jako v tlačence. Kruh byl nacpaný k prasknutí a někteří vystavovatelé s mladými krasavci to vzdali, neboť se do kruhu ani nevešli, někteří se ještě namáčkli, ale stejně nebyli vidět, protože se nejdál dostali "mezi dveře". Pak si paní rozhodčí vybrala deset psíků do užšího výběru. Tentokrát měly svůj den teriéři a knírači. Paní rozhodčí si jich vybrala opravdu hodně. Posuzovala paní rozhodčí Ovesná. Tím pro nás výstava končila. Následovala ještě několika hodinová cesta domů a pak už jen zasloužený odpočinek pro nás i naše šampióny.

Publikováno 12.4.2007. Článek vznikl pro Spicove.cz.