Rozkvetlá výstava

Kateřina Růžičková (andy.katka@seznam.cz)

Hned po příchodu na jarní krajskou výstavu psů nás přivítalo nejen krásné prostředí, ale i spousta Kristýnek a Jackýnků, kteří na nás koukali z první strany katalogů. To udělalo paničkám ohromnou radost. Také jsme jeden dostali a podle mapky jsme si našly kruh. Se spoustou jiných zástupců špiců a špicovitých plemen jsme se zabydleli pod jabloní obsypanou růžovými květy.

Pod rozkvetlou jabloní

Když se všechno přichystalo a vybalilo, šli jsme se s paničkami projít a okouknout pejsky a kytičky. Atmosféra byla přátelská. Za zdmi, které nás dělily od všedního a rušného dne jsme zapomněli na starosti a připadali jsme si ne jako v centru Malé Strany ale jako ve psím ráji. V tom krásném prostředí jsem neviděl uspěchaného nebo rozladěného vystavovatele. Všichni se usmívali a užívali si jarního sluníčka. Také pejsci byli plni radosti a vzájemné tolerance. Krásnou tečkou za vším tím okouzlením byl pár pávů. Sameček se krásně napařoval před páví slepičkou a hrdě nosil svůj ohromný ocas.

V deset hodin začalo posuzování paní rozhodčí Maruškové. Kruh na posekaném trávníku zdobil urostlý strom a krásně červeně kvetoucí keřík. Zájem o tuto výstavu vzbudil i u majitelů ne tak tradičních plemen jako třeba komodor, puli, pumi... V kruhu vedle bylo hodně oproti mě velikých bílých švýcarský ovčáků, kteří využili této příležitosti k uspořádání své výstavy a nebyli jediní. Zanedlouho přišli na řadu i špicové. Všem to na trávníku slušelo o mnoho více než v halách na kobercích plných chlupů. Počasí bylo krásné a teplé.

Tyto výstavy pořádané Kampou mě vždy vystavuje Kristýnka. Tak i dnes po vyzvání čísla 273 jsme spolu vkráčeli do kruhu. Po předvedení v pohybu i v postoji jsme si odnesli posudek se samými plus. Kristýnka celá šťastná si došla do výstavní kanceláře vytisknout diplom s tituly V1 KV BOB. Já jsem byl samo sebou odměněn piškotkem a konzervičkou, kterou dostávám jen na výstavách. Mimo mě se tu ukázali ještě jiní špiclínci, a to dva pejsci v nových barvách ve třídě vítězů, Bris Liška od krbu (V1 KV) a Filípek Liška od krbu (V2), ve třídě čestné Jurášek Dobrý přítel (V1 KV BOB) a mladá fenka Gwenda Liška od krbu (V1). Dále pokračujeme v barvě, ale měníme velikost, střeďák ve třídě otevřené Baksy Gerljeni (V1 KV) a trpasličí štěňátko Ajka z Tichého Háje (VN).

Juniorhandling

Dále byl na programu Junior Handlling. Tato soutěž byla netradičně rozdělena na čtyři kategorie. Děti, starší, ještě starší a nejstarší. Alespoň tak jsem si to pojmenoval! Já, samozřejmě s doprovodem Káti a Kristýnky, jsem obsadil celkem dvě kategorie. A to starší a nejstarší. Myslím, že jsme se předvedli dobře, neboť jsme si odnesli tašky s odměnou. A to už se ale všichni hromadili u závěrečných kruhů. Ty jsme ale díky trochu zpožděnému Junior Handllingu stihli jen tak,, tak. Trochu zvláštní pořadí při vyhlašování závěru nás absolutně spletlo. Nikdy jsme nevěděli co zrovna bude. Bylo to jako losování tomboly.

Ale asi nejvíce šokující správa byla, když jeden z pořadatelů přišel holkám říci, že zanedlouho (někde mezi skupinami FCI) se vyhlásí i Junior Handlling. Káťa sice měla dotaz, jak máme nastoupit s jedním psem, ale odpověď ať mě vedou obě dvě ji moc nepotěšil. Naštěstí nám jedna moc hodná paní nabídla psa. Pod stromem, kam jsme byli odvedeni, čekala opravdu krásná veteránka čínského chocholatého psa. Káťa se s ní stihla letmo seznámit a už se běželo do kruhu. Vše se tedy vydařilo, pro medaili si mohli jít holky obě. Tahle chocholatá fenečka Gwendy od Zlaté Samanty vyhrála na této výstavě opravdu hodně cen. Přes nejlepšího veterána, BIG 1 až umístění v soutěži o BISe.

I přes trochu kapek deště ke konci jsme si výstavu moc užili. Krásné prostředí a atmosféra hnula svědomím i vystavovatelům a když jsem se pak po trávníku bez vodítka honil se smečkou Jorkšírů, nezahlédl jsem žádné nečistoty a odpadky. Ach, kdyby to takhe vypadalo na každé výstavě!

Publikováno 28.7.2006. Článek vznikl pro Spicove.cz.