Světová výstava psů Dortmund 2003 (2)

Lea Jonasová (l.jonasova@seznam.cz)

Kruh malých špiců

Na výstavě, kde je k vidění tolik psů a obzvláště špiců, jsem ještě nevystavovala a proto jsem byla zvědavá na to, jaké špice odchovávají v zahraničí. Z katalogu bylo na první pohled patrné, že se jedná skutečně o světovou výstavu a to nejen počtem přihlášených špiců, ale i zahraničních vystavovatelů.

Trpasličí black and tan fena Soffie's Lou Lou (Světový vítěz)

Náš kruh, stejně jako ostatní, byl celkem velký a prostorný, takže ani nástup deseti malých špiců v jedné řadě nečinil velké obtíže. Podlahy v kruzích byly pokryty modrými koberci, takže se pejskům "šlapalo jako doma". Jen to osvětlení mohlo být lepší. Ve většině případů do kruhu v jednotlivých třídách nastupovala skutečně kvalitní zvířata a to ve všech barvách - asi nejvíce zastoupenou barvou byla čistě oranžová a také oba Světoví vítězové (pes i fena) měli tuto barvu. Většinou byli všichni psi na výstavu řádně připravení a byli hezky předvedení. Ovšem našly se i výjimky a to dokonce ve třídě šampionů, kdy si jedna fenka po nástupu do kruhu jaksi "ulevila" a nebylo to zrovna moc reprezentativní... myslím, že psi by do kruhu měli nastupovat již vyvenčení.

Po posouzení všech psů v kruzích měly začít soutěže a výběr toho nejhezčího psa výstavy. Jaké bylo ale naše rozčarování, když jsme zjistily, že se k závěrečnému kruhu přes davy lidí pravděpodobně nedostaneme... Míst k sezení bylo celkem dost, ovšem sedadla na tribunách po delší straně haly byla placená, bez vstupenky se nikdo dál nedostal a neplacená místa byla jen na té kratší straně, kam se s klecí se psy člověk prostě nedostal!!! My ale vydržely a nakonec se davem i prodraly. Myslím si ale, že tento závěr výstavy tamní organizátoři dost dobře nezvládli, jelikož shlédnout záverečné soutěže si přálo jistě daleko víc lidí.

Pokud jde o počasí, bylo dost horko a nikdo nezáviděl psům, jenž byli vystavováni venku na přímém slunci... Moje Siny (Int. Ch. Rose z Temných nocí dostala známku Výborná, z čehož mám radost a má i hezký posudek, ale bohužel se v Dortmundu vůbec nepředvedla!!! Prostě neměla náladu a dávala to skutečně dost jasně najevo...

Publikováno 4.7.2003. Článek vznikl pro Spicove.cz.