Špic v ČR - Spicove.cz

Zde se nacházíte: Média > Slavní majitelé

Alice Terry

Americká herečka (1899-1987)

Alice Terry, vlastním jménem Alice Frances Taafe, se narodila v roce 1901 ve Vincennes ve státě Indiana. Hrát začala - ještě pod svým pravým jménem Alice Taafe - v 15 letech. Samozřejmě nejprve vedlejší role. V letech 1916-1919 pracovala pro D.W. Griffith's Triangle studios; filmy z tohoto období nejsou moc známé (Not My Sister, Old Wives for New).

Alice Terry jako hnědovláska. Alice Terry s blond parukou
Alice Terry jako hnědovláska... a s blond parukou.

Rok 1920 byl pro však pro ni zlomový - dostala roli u režiséra Rexe Ingrama. A bylo to právě během přípravy na tento film, kdy Alice objevila její pozdější „trade mark“. Nanášela si zrovna před zrcadlem make up a vtom jí zrak padl na blond paruku ležící na vedlejším stole. Zkusila si ji nasadit, ale připadala si hloupě. Náhoda tomu ale chtěla, že zrovna v tu chvíli kráčel okolo Ingram (kterému se už tehdy líbila, jak profesionálně tak osobně) a spatřil ji s parukou na hlavě. Trval na tom, aby ji nosila i ve filmu. Alice o tom nebyla dvakrát přesvědčená, dokud se sama neuviděla na plátně. Vypadala úplně jinak a od té doby už paruku ve filmu nikdy neodkládala. Mimořádně krásná, inteligentní a sofistikovaná dívka Ingrama zaujala natolik, že po dokončení filmu Hearts Are Trumps v listopadu 1921 (na plakátech již byl uveden pseudonym Alice Terry) se v Jižní Pasadeně vzali. Nikomu o svém sňatku neřekli, svatební den strávili sledováním filmů v kině a druhý den se vrátili do práce. Teprve když v příštím roce dokončili další film (The Prisoner of Zenda), odjeli do San Franciska na líbánky.

V tomto roce ji kromě svatby potkala ještě jedna důležitá událost jejího života. Až doposud v podstatě neměla u filmu žádné větší ambice a nikdy si prý nemyslela, že by se mohla stát slavnou herečkou. Avšak potom skutečně zazářila ve známém filmu Čtyři jezdci Apokalypsy. Jejím partnerem zde byl zatím neznámý Rodolfo Valentino. Světlovlasá (jeji přirozená barva byla mimochodem kaštanová s krásným bronzovým nádechem), modrooká, ledově krásná Alice - a jako její protiklad tmavý a ohnivý Valentino... na plátně to mezi nimi úžasně jiskřilo a tento romantický a dobrodružný film z nich obou udělal skutečné hvězdy. O rok později natočila Alice s manželem již zmíněný film The Prisoner of Zenda a následovaly další, ve kterých představovala většinou osudové ženy a hrdinky - Scaramouche (1923), The Great Divide (1924)... Ve filmu The Arab (1924), který se natáčel v Severní Africe, byl jejím partnerem opět božský Rodolfo. Další úspěch následoval v roli hříšné ženy v Mare Nostrum (1926). Filmovalo se pro změnu v Itálii a Španělsku a film byl pro Ingrama jako režiséra obrovským úspěchem. V Itálii natočili společně i nezávislý film The Garden of Allah (1927). O rok později následovala ještě role v Lovers? (pod vedením jiného režiséra), ale film nebyl přijat již tak dobře. A když ovládl filmové plátno zvuk a Ingram se stáhl do ústraní, odešla Alice od filmu také.

Rok 1934 - špicové Polar, Icecream a Berry
Rok 1934 - špicové Polar, Icecream a Berry

Po propuknutí druhé světové války se oba vrátili do Spojených Států. Chovali zde několik bílých malých špiců, které si s sebou přivezli z Evropy a žili poměrně spokojeně a klidně až do Rexovy smrti v roce 1950. Alice se potom již nevdala a s filmem už neměla také nic společného. Snad kromě žaloby podané v roce 1951 na společnost Columbia, která právě toho roku propustila Valentina. Zažalovali tehdy společnost a její producenty, že filmy „falešně znázorňují utajený vztah mezi Valentinem a Terry“. Společnost nakonec spor urovnala nezveřejněnou sumou.

Natočila 29 filmů, nepočítaje 4 objevení se ve vedlejších rolích. Z těchto 29 je 17 ztracených. Šest existuje v archivech různě po světě a dalších šest stále přežívá v televizním vysílání a na videokazetách.

Publikováno 07.11.2003. 2003, www.spicove.cz

© 2002-2024 Spicove.cz

Tvorba www stránek - FutureXP.online

Veškeré dokumenty a materiály obsažené na stránkách Spicove.cz jsou předmětem autorského práva ve smyslu Autorského zákona. Nesmí být použity v jiných elektronických ani tištěných médiích bez výslovného souhlasu autora. Kopírování a šíření obsahu těchto stránek v jakékoli podobě je bez písemného souhlasu autorů nezákonné.