Mezinárodní výstava psů Poznaň 2007

Hana Brzobohatá (brzobohatahana@seznam.cz)

Cesta do Poznaně byla skutečně očistec, neboť se vesměs jede po cestách typu našich okresních silnic a kde jsou ještě ke všemu dost špatně označené objížďky, z důvodu rekonstrukce silnic. Město Poznaň má v rekonstrukci příjezdovou dvouproudou silnici, takže 20 km jsme jeli 2 hodiny v naprosté zácpě. Jelikož jsme na to byli připraveni, jeli jsme raději o den dříve.

Tokie Time Will Tell - Nejkrásnější mladý pes výstavy

To samé a ještě něco úsměvného navíc může potvrdit paní Solovinská, která se zúčatnila výstavy se svým mladým trpasličím pejskem Athosem Ymei Aramgad, který získal ve třídě mladých výbornou 2, což je krásný úspěch, neboť CAJC získal nejenom v kompaktní kostře krásný, ale i přepychově střihově upravený oranžovo-krémový pomeranian, importovaný z Thajska, Tokie Time Will Tell. Tento pejsek se zúčastnil i Mezinárodní výstavy v Nitře, kde získal BOB. Je zajímavé, že se takto celkově ostříhaný pejsek líbil paní posuzovatelce Ubrové a mně tato posuzovatelka vyčetla již podruhé, nejdříve v Praze na MVP 2005 při posuzování Quima Lví domov a potom na podzimní výstavě v Brně 2006, minimální střihovou úpravu tlapek, oušek a ocásku. Prostě jsme asi nebyli v Čechách, protože by byla jinak příjemná a sympatická mezinárodní paní rozhodčí poučena, jak se má u nás v Čechách posuzovat. Jsem ráda, že to tak krásnému, kompaktnímu a úhlednému pomeranianovi, který se ještě k tomu pohádkově předvádí, zadala. Zasloužil si to v plné míře!

CAJC Tokie Time Will Tell, V2 Athos Ymei Aramgad

A nyní zpět do Polska. Musíme pochválit výborně položené parkoviště pro noční parkování i s čistými záchodky a elektrickou přípojkou pro karavany, takže nám v noci bylo teploučko. Z parkoviště bylo téměř vidět na hlavní vchod výstaviště. Výstavní haly jsou krásné, ale se studeným odchovem, což nepřidalo na příjemném prožitku jinak perfektně organizačně zvládnuté výstavy i s časovými rozpisy, které do puntíku vycházely.

Snoop Dog získal CAC a při zadávání CACIBa byl poražen sebevědomým, krásně upraveným a vůbec krásným pomeranianem Ch. Kontrapunkt Na Bis. Res. CACIB získal pomeranian Ch. Hobby Maryden Freddy Grant.

Kontrapunkt Na Bis - CACIB, BOB
Kontrapunkt Na Bis - CACIB, BOB

Chovatelka z ch.st. Fantazja Spitz dovezla z Thajska dalšího krásného výstavního konkurenta, pomeraniana z thajské ch.st. Powerpom, kterého nevystavovala, ale vzala ho na tzv. otrkávání do ruchu výstaviště. Působil dojmem "mám to na háku", tak jak je to u hrdých pomeranianů zvykem.

miminko z ch.st. Powerpom
miminko z ch.st. Powerpom

Malí špicové byli všechno přerostlí pomíci, nebo prokřížení. Ani jeden tam nebyl typický malý špic. A celkový dojem? Až na tu nepříjemnou zimu v halách velmi pěkný.