Klubová výstava špiců Praha 1973

Melita Šťastná

V sobotu 26. května se v Praze v Petřínských sadech konala pátá speciální výstava špiců, na které bylo předvedeno 65 zvířat většinou z našeho chovu. Jako jediní v Evropě se naši chovatelé mohou pochlubit, že chovají všechny barevné i velikostní varianty špiců.

vlčí Arlotta z Malostranského rynku - Nejlíbivější špic výstavy

Poprvé od schválení PCI byli předvedeni i střední špicové, kteří potvrdili, že i v této velikosti snese náš chov srovnání se zahraničím. Tím spíše bylo škoda, že výstava nezískala větší zájem veřejnosti. Snad to bylo způsobeno nevhodně stanovenou dobou na sobotní dopoledne. Zájem se projevil až dodatečně zcela nevhodným způsobem. Tři pejskové byli odcizeni! Byla to vlčí špicka Arinka z Bílé lišky J Suchánka z Chodova u Karlových Varů a chovný pár velkých bílých špiců Angelina z Páteckých blat a Roland z Podhradí Bludova O. Fajmanové z Pátku u Poděbrad. Nálezce majitelé odmění. Zprávu je možno zaslat i předsedkyni organizace chovatelů špiců paní Melitě Šťastné, Na Javorce 44, 252 06 Davle.

Ale abychom se zase vrátili k výstavě. Ve dvou kruzích posuzovali František Horák a hlavní poradce chovu špiců v NDR Heinz Hoffmann, který projevil značný zájem o nákup chovných jedinců pro chovatele své země. Z vystavovaného materiálu upoutala celkovým souladem i krásou jednotlivých zvířat chovná skupina z Malostranského rynku. Patřili k ni oba kluboví vítězové vlčích špiců pro r. 1973 - Arlotta z Malostranského rynku a Ajax Cid z Malostranského rynku, který obdržel i vrcholný titul jako nejkrásnější špic 5. speciální výstavy. Podstatná část vítězné chovatelské skupiny pochází ze spojeni Augura Stříbrný stín (5krát CACIB) a Fantasy v. Erpelburg (2krát CACIB). Majitelem Augura Stříbrný stín je dr. Slepička ze Sušíce a majitelem Fantasy v. Erpelburg je doc. dr. L. Drozd z Prahy, jemuž patří chovná stanice z Malostranského rynku.

Ve třídě velkých bílých špiců obdržel titul klubového vítěze Car ze Stodůleckých hájů I. Šafránkové z Chebu. Výborným typem a neobyčejnou bohatostí srsti upoutal i druhý pes ve třídě vítězů - Amicus z Heřjany J. Pekárka z Modřan. Fenám titul klubové vítězky udělen nebyl. Ve třídě dospělých malých psů titul zadán nebyl, klubovou vítězkou pro r. 1973 se stala fena Danuta z Brdských strání Ant. Bryndy z Hluboše. Klubovým vítězem se stal i střední bílý špic Duk z Prokopova rodiště z chovu i majetku Fr. Kunce z Chotouně. Dalším klubovým vítězem se stal malý hnědý pes Ilex v. St. Pauliwinkel z chovu NDR, který patří dr. Kesmanovi z Klatov. Z malých černých špiců obdržel titul klubového vítěze Eden z Bludovských lázní (maj. R. Kahle, Brno), ve třídě mladých zvítězila Alfa Pokoli, (m. Horáková, Milovice), ve třídě dospělých Milka z Bludovských lázní (L. Pavlíková, Machařov). Ve středních černých špicech zvítězil Endo z Bludovských lázní L. Žákové ze Štěpánova u Olomouce. Bohatým osrstěním i mohutností postav upoutali oba vítězní velcí černí špicové - vítěz třídy dospělých psů Barry z Malostranského rynku J. Urbana ze Svermova a zvláště pak klubový vítěz pro r. 1973 Asco z Malostranského rynku, který pochází po otci z nejlepší západoněmecké krve chovné staníce v. Weissen Stein. Titul klubové vítězky obdržela rovněž velká černá fena CACIB Benetta Stříbrný stín doc. dr. Drozda z Prahy.

Publikováno 28.5.2004. Zdroj: Pes přítel člověka